Startupi i događanja

startup

U trenutcima globalne neizvjesnosti, trenutne ali i predstojeće ekonomske krize mi se pitamo što se događa s onima koji iskorištavaju ovo vrijeme u svrhu postavljanja temelja održive i funkcionalne budućnosti.

Ti mladi, ali i ne baš mladi ljudi se svakodnevno sukobljavaju s problemima koje svatko drugi ima priliku iskusiti, ali i dodatnim – i što je nevjerojatno u cijelom ovom slučaju, oni to rade svojevoljno.


Sa željom plasiranja proizvoda i realizacije nekog sna većina poduzetnika i osnivača pretrpljuje velike količine boli i stresa na dnevnoj bazi koji su nevidljivi u trenutcima uspjeha. Zbog ljubavi i privrženosti proizvodu oni rade, trpe i svakodnevno su uključeni u svakojake bitke na poslovnom i privatnom nivou.

startup
Startup


Pa uzmimo u obzir da krećete u posao nesvjesni za nadolazeću godinu koja je prošarala svijet nedoumicama, katastrofama, neizvjesnim situacijama i tragedijama i pripremili ste jedan vrlo atraktivan poslovni plan.

Taj plan ste pripremali nekoliko mjeseci ako ne i godina unaprijed ukoliko se radi o većem projektu, odredili ste si određeni budžet i dodali na taj budžet još 20% od cjelokupnog iznosa misleći kako je to i više nego potrebno za neplanirane troškove.


…I onda, od nikud se dogodi I traje ta “slavna” 2020. godina.
Da ste pripremili i 200% cjelokupnog iznosa, mislim kako ne bih nadoknadilo široki spektar dodatnih troškova.
Pa se pitamo, što i kako dalje? Da li smo se mogli pripremit bolje?
Naravno!


Velike korporacije imaju takozvani emergency fund koji osigurava preživljavanje kompanije, trgovanja i radnih mjesta u situacijama sličnim kao što je trenutna – ali ni njihove rezerve nisu beskonačne.
Dok mali obrtnici, poslovni ljudi, radnici I firme takav fond sredstava nemaju, a mogli bi.


Sada kada smo postavili neku osnovu za uvod startup-a u priču, krenimo!
Startup je kompanija koja se bazira na proizvodu dok isključuje agencije i obrte za savjetovanje i/ili slično.


Startup je mlađi od 10-ak godina i njegova se baza orijentira oko inovativne tehnologije sa svrhom poboljšanja i unaprjeđenja kvalitete života čovjeka ili nekog drugog stanovnika Planeta Zemlje.


Trenutno se broji preko 120 tisuća registriranih startup kompanija i to samo u Europi dok i Hrvatska broji više stotina. Pa se pitamo što razlikuje onih nekoliko od većine drugih?
Upornost, planiranje, priprema = rad.
Rad, rad i samo rad.


Bez obzira na trenutnu globalnu situaciju postoje igrači koji će izaći kao pobjednici dok će većina odgovornost prebaciti na 2020. godinu, zatvoriti poslovanja I krenuti dalje u razmišljanje.
Smatram kako je uistinu potrebno nekoliko godina kako bih se proizvod kojeg predstavljate kao rješenje određenog problema pokazao u svom najvećem svijetlu, a da bih se taj period izdržao potrebno je da imate vrlo veliku stopu boli.

Pa što je onda startup?

Kompanija koja može izdržati i najveće udarce i čija vjera u proizvod nikada ne blijedi. Startup je grupa ljudi koji ne prestaju s radom, s privrženošću i upornošću. Pa čak kada i taj proizvod nema odgovarajuće tržište pravi startup tim će prilagoditi proizvod postojećem tržištu kako bih mogao preživjeti period do trenutka do kad se ne stvori tržište za prvobitno zamišljeni proizvod.


Ali navedeno ne vrijedi samo za startup-ove, već za svaki rad, akciju, reakciju.


I onda, koliko ima startup-ova u Europi i Hrvatskoj? Pa ja bih rekao da ih ima vrlo malo.

Napisao : Vicenco  ‘Enzo’ Matijaca 

www.The Flow.hr

https://www.instagram.com/theflow.hr/

https://www.facebook.com/theflow.hr/

Možda će te zanimati

Jako horvat sobočan
Bizz Flow

Inetrvju Jako Horvat – Sobočan

U novom članku rubrike Bizz Flow, The Flow je odlučio porazgovarati sa gosp. Jakom Horvatom, voditeljem strateških projekata tvrtke Sobočan d.o.o. kojoj je ljubav prema planeti Zemlji kroz obnovljive izvore energije bila inspiracija za novi poslovni projekt održivog poslovanja. Za sve zaljubljenike u našu predivnu planetu Zemlju već neko vrijeme na hrvatskom tržištu imamo i […]

Read More
Bizz Flow

Projekt jednako razvoj predstavio jedinstvenu sveobuhvatnu aplikaciju za praćenje prilika u javnoj nabavi

Projekt jednako razvoj lansirao je inovativnu aplikaciju za javnu nabavu koja: • po prvi puta pruža pregled i analitiku aktualnih, proteklih i planiranih postupaka javne nabave, uz mogućnost personalizacije pregleda • pruža pregled svih objavljenih planova nabava, sve na jednom mjestu • pruža uvid u napredno praćenje statistika uspješnosti na tržištu javne nabave kroz prizmu […]

Read More
marketing summit
Bizz Flow

Marketinški vrtlog koji donosi rezultate!
Autentičnost. Storytelling. Content.

Ovogodišnji govornici spadaju među najvećim ekspertima u području marketinga, tako će nam se ove godine pridružiti Ana McMahon (L’Oréal Adria-Balkan), Tomasz Stec (Simon-Kucher & Partners), Lazar Džamić (Xoogler, Content & Storytelling Trainer, University Lecturer).   Dana 11.5.2022. održava se 4. Marketing Summit na imanju Marincel. Ovogodišnji Marketing Summit okuplja stručnjake iz područja marketinga, te će […]

Read More