Ne propustite na Greencajtu: Fiktivna lokalna politička kampanja u ne tako dalekoj 2030. godini, a ključna tema je klima

Dizajn-bez-naslova-3-9

Terrapija 2.0: Glasaj za Zemlju!

Greencajt, najveći regionalni festival održivosti, ove će godine, od 22. do 24. svibnja, na Zagrebačkom Velesajmu okupiti 80 govornika iz čak 10 zemalja svijeta. Jedna od ključnih tema je konzumerizam i njegov loš utjecaj na okoliš i zdravlje ljudi.

Greencajt festival, koji već tri godine za redom oduševljava sve svoje posjetitelje, ove godine dobiva novo ruho i priprema brojna programska iznenađenja! Trodnevna međunarodna konferencija koja će se održati od 22. do 24. svibnja, ovoga puta održava se na novoj lokaciji Zagrebačkog Velesajama, Paviljon 13gdje će više od 80 govornika iz 10 zemalja svijeta aktualizirati važnosti trenutka u kojem živimo i pokušati dati odgovor na pitanje: kako živjeti održivije?

Naime, Greencajt  će okupiti brojne domaće i svjetske stručnjake koji aktivno promiču, djeluju i kreiraju održivu budućnost. Uz brojna predavanja, panele i radionice, istaknut će se zanimljiva iskustva, uspješne prakse te komentirati nadolazeće trendove u domeni zelene ekonomije i društva.

Osim u predavanju različitih predavača svi će posjetitelji moći uživati i u izložbi studenata nastaloj u suradnji udruge Terra Hub sa studentima Medijskog dizajna Sveučilišta Sjever. Naime U sklopu terrapije 2.0, ovogodišnji zadatak za studente bio je osmisliti fiktivnu lokalnu političku kampanju u ne tako dalekoj 2030. godini, a ključna tema je klima. Naime, zadatak je bio baziran na scenarijima moguće izmijenjene stvarnosti zbog djelovanja klimatskih promjena, a studentske ideje trebale su vizualno prikazati promjene prema otpornijoj i zdravijoj budućnosti na šest gorućih tema: smanjivanje bacanja hrane, zaštita šuma, distribuirane solarne elektrane, zeleni odnosno hladni krovovi, biciklistička infrastruktura i dijeljenje vozila ili carpooling.

Njihov prošlogodišnji projekt u obliku 30 pojmova prvog hrvatskog digitalnog Klimatskog rječnika pogledajte ovdje.

Glavni cilj ovogodišnjeg ciklusa projekta je daljnje pojašnjavanje tematike klimatskih promjena i poziv na akciju. Od studenata očekujemo spekulativnu, pomalo provokativnu kampanju koja bode u srž problema i pokreće ljude na djelovanje, onakvu za kakvu bi i sami glasali jer, radi se i o njihovoj budućnosti. Želimo podsjetiti sve da probleme koje uzrokuju klimatske promjene neće riješiti netko drugi, nego smo svi mi oni koje moramo pokrenuti. Promjene na koje potičemo ne bi trebao određivati samo neki zakon, već bi nam motivacija trebala biti vlastito zdravlje, sigurnost i bolji život za nas, ali i za buduće generacije“, objasnila je Sandra Vlašić iz udruge Terra Hub.

„Uvijek je zadovoljstvo raditi s mladim ljudima koji će nam danas sutra biti kolege. Ovakve teme su izuzetno bitne, jer je osim rezultat bitan i proces u kojem sudionici o odnosu prema prirodi i klimi počinju drugačije, zdravije razmišljati. Tema kojom smo se na radionici bavili je buduća politička kampanja u kojoj se stranke bave isključivo ekološkom problematikom. To je nešto što je danas, više manje, potpuno izostavljeno iz političkih programa stranaka. Granično smo ušli u polje spekulativnog dizajna, jer smo predvidjeli vrlo vjerojatnu budućnost koja nam je iza ugla. Ovakve teme nas se tiču kao globalne zajednice i vjerujemo da pridonose postavljanju nove uloge dizajnera u promoviranju ideja ekološke osviještenosti“, poručili su dizajneri Kazinoti i Komenda.

Izložbu radova moći ćete pogledati i na ovogodišnjem Greencajtu

Natječaj za studente Medijskog dizajna traje do sredine travnja, nakon čega će na izložbi koja će se održati u sklopu Festivala znanosti, 22. travnja na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, biti proglašeni najbolji radovi. Studentski radovi će također biti izloženi na web stranici terrapija.terrahub.hr, na kojoj građani mogu pristupiti i Klimatskom rječniku, te se dodatno informirati o klimatskim promjenama.

„Izloženo će biti ukupno šest radova od kojih je jedan rad jedna od predloženih tema: smanjivanje bacanja hrane, zaštita šuma, distribuirane solarne elektrane, zeleni odnosno hladni krovovi, biciklistička infrastruktura i dijeljenje vozila ili carpooling.“, dodala je Sandra iz udruge Terra Hub.

Izložbu ćete moći pogledati i na Festivalu Greencajt koji će se održati od 22. do 24. svibnja, na novoj lokaciji Zagrebačkom Velesajamu, u paviljonu 13Nikad bogatiji program kroz tri dana održavanja predstavit će brojne panele i predavanja, a early bird ulaznice za konferenciju dostupne na službenoj stranici. Sve informacije i vijesti o Greencajt festivalu dostupne su na službenim kanalima: Greencajt.hr , Greencajt FBGreencajt IG.

Projekt terrapija pokrenula je udruga Terra Hub u suradnji sa Sveučilištem Sjever uz financijsku podršku Europske klimatske fondacije. Partneri i suradnici projekta terrapija 2.0 su i dizajnerski dvojac Kazinoti&Komenda iz Splita, Sveučilište u Zagrebu – Prirodoslovno-matematički fakultet i Geotehnički fakulteta u Varaždinu, Regionalni ured Svjetske organizacije za zaštitu prirode WWF Adria, Grad Koprivnica i agencija 404.

PHOTOS BY: PR/ Udruga Terra Hub / Sva prava pridržana

Možda će te zanimati

Henkel.30 godina
Bizz Flow

30 godina uspjeha poduzeća Henkel u Hrvatskoj i najava sjajnih planova za budućnost

Nakon što je povodom 30 godina uspješnog poslovanja predstavila nove, renovirane zagrebačke urede po smart work konceptu, Henkel Croatia i službeno je proslavila veliku obljetnicu u društvu suradnika, partnera i kolega te se prisjetila svih uspjeha od 1994. godine kada je Hrvatska postala dio globalne kompanije koja stvara budućnost zajedno. Nazdravili su svim dosadašnjim uspjesima, […]

Read More
epson
Bizz Flow

Epson najavljuje novi osnovni model DTG i DTF hibridnog pisača

Uz pomoć ovog printera hobisti i poduzetnici mogu uz smanjene troškove osigurati visoko kvalitetni tisak na tekstil, čak i na tekstil tamnih boja. Novi model SC-F1000 je prvi pisač dizajniran posebno za kratkometražni ispis na ovom području. Učinkovit je i uz 4 osnovne boje i opremljen je bijelom tintom. To omogućuje, uz uobičajeni tisak na […]

Read More
Dm
Bizz Flow

Broj kupnji u dm-u u prošloj poslovnoj godini premašio 30 milijuna

Snažan rast svih poslovnih pokazatelja u PG 2022./2023. U četvrtak 19. listopada članovi Uprave dm-a predstavili su rezultate poslovne godine 2022./2023. u kojoj je broj kupnji porastao za 11,26 posto premašivši 30 milijuna. Zahvaljujući rastu svih ključnih poslovnih pokazatelja, promet dm-a u protekloj poslovnoj godini dosegnuo je 441,7 milijuna eura, što je rast od 24,16 […]

Read More