Limitiranu seriju medaljona izrađenih od dijelova starih elektroničkih uređaja predstavili Hrvatski Telekom i Nenad Sovilj

Hrvatski Telekom i Nenad Sovilj

Hrvatski Telekom i Nenad Sovilj predstavili limitiranu seriju medaljona izrađenih od dijelova starih elektroničkih uređaja 

Hrvatski Telekom i Nenad Sovilj

 

U sklopu inicijative ‘Poziv koji ne propuštaš’ Hrvatskog Telekoma, Nenad Sovilj, renomirani umjetnik i dizajner nakita, dizajnirao je seriju medaljona, izrađenu od dijelova starih mobitela i elektroničkih uređaja. Limitirana serija sastoji se od 100 ručno izrađenih medaljona koji predstavljaju mala, nosiva umjetnička djela te imaju i dublju komplementarnu priču o prirodi, tehnologiji, evoluciji, transformaciji i održivosti.

Električki i elektronički otpad predstavlja najbrže rastuću kategoriju otpada u EU, a kad uzmemo u obzir da se čak do 80 posto svakog mobitela može reciklirati i ponovno koristiti, jasno je kako adekvatnim zbrinjavanjem malih elektroničkih uređaja poput starih mobitela, telefona, tableta, punjača, satova, narukvica, slušalica koje imamo po ladicama, a ne koristimo činimo odgovornu i za čuvanje prirode važnu stvar. Kao umjetnički izraz te ekološke ideje, ovi jedinstveni medaljoni,  prikazani kao dio instalacije „Oko“ koja je bila dio postava na izložbi Genesis u Klovićem dvorima, pokazuju kako kreativna transformacija elektroničkog otpada može, poput umjetnosti općenito, biti sredstvo promicanja pozitivnih društvenih vrijednosti, pri čemu medaljoni predstavljaju simboličan putokaz za održivu i bolju budućnost.

Hrvatski Telekom i Nenad Sovilj

‘Poziv koji ne propuštaš’ je inicijativa za jačanje svijesti o važnosti recikliranja elektroničkog otpada, posebno starih mobitela. U sklopu inicijative provedeno je i nacionalno istraživanje koje je pokazalo kako većina ispitanika razvrstava plastiku i papir, ali kada je u pitanju elektronički otpad, veliki broj ispitanika ne zna kako može adekvatno zbrinuti, odnosno reciklirati stari mobitel. Imajući u vidu činjenice kako svaka reciklirana tona otpada smanjuje emisiju CO2 za dvije tone, da je za proizvodnju jednog pametnog telefona prosječno potrebno 12.000 litara vode te kako toksini iz odbačenog elektroničkog otpada ostaju u organizmu između 7 i 11 godina, važnost pravilnog zbrinjavanja otpada je tim veća.

„Produbljene teme, povezane s prirodom, energijom i stvaranjem kroz umjetnost predstavlja jedno novo poglavlje mog umjetničkog opusa kroz koje želim izraziti kompleksnost ljudskog postojanja i ulogu čovjeka u svijetu. Limitirana serija medaljona, nastala u suradnji s Hrvatskim Telekomom predstavlja transformaciju starih mobitela i elektroničkih uređaja u novu umjetničku formu za koju vjerujem kako će biti zanimljiva umjetničkoj, ali i široj javnost, a koja istodobno prenosi iznimno važnu poruku nužnosti ekološki-odgovornog djelovanja svih nas“, istaknuo je Nenad Sovilj.

Hrvatski Telekom i Nenad Sovilj

„Zaštita okoliša, održivost, davanje svog doprinosa u očuvanju prirode su sastavnim dijelom poslovanja Hrvatskog Telekoma. Kroz programe koje provodimo cilj nam je napraviti pomak u povećanju svijesti o problematici elektroničkog otpada te motivirati građane na pravilno zbrinjavanje mobitela i raznih drugih elektroničkih uređaja. Tako se rodila i ideja o suradnji s Nenadom Soviljem gdje smo na kreativan način željeli spojiti umjetnost i održivost. I dok umjetnost ima bezvremensku dimenziju, priroda s obzirom na način na koji se ljudi s njome ophode nema već je suočena s prijetnjom sve kraćeg ‘roka trajanja’, i zato je nužno da svi djelujemo odmah. To su priča i poziv iza ovih medaljona održivosti koji su nastali kao rezultat naše suradnje, a koji su ujedno i dokaz moći i ljepote transformacije te pretvaranja nečega staroga u nešto novo“, izjavio je Igor Vukasović, direktor korporativnih komunikacija u Hrvatskom Telekomu.

Možda će te zanimati

bipa
Fashion & Beauty

BIPA predstavila brandove vlastite marke na proljetnom brunchu

Nove robne marke napokon su dostupne u Hrvatskoj Na jučerašnjem proljetnom brunchu BIPA je predstavila 14 brendova vlastite marke s kojima pokrivaju široke svakodnevne potrebe kupaca. Predstavljanje asortimana BIPA vlastitih marki održano je jučer, na prvi dan proljeća, u Cogito Uraniji uz prisustvo brojnih medija, influencera i poslovnih partnera koji su imali priliku iz prve ruke isprobati neke […]

Read More
Tech Flow

Epsonova dodatna ulaganja u startup za razvoj svemirske robotike GITAI

Korporacija Seiko Epson i njezina podružnica Epson X Investment Corporation (“EXI”) nedavno su realizirali dodatna ulaganja u GITAI Japan Inc., startup tvrtku koja razvija svemirske robote opće namjene. Ulaganje je izvršeno kroz njihovo komanditno društvo EP-GB Investment. Osnovan u Japanu, GITAI je startup čija je vizija pružiti sigurnu i pristupačnu radnu snagu u svemiru. Njihov […]

Read More
epson eurosic 2024
Tech Flow

Epson na EuroCIS-u 2024

Epson predstavlja svoju najnoviju liniju elegantnih prijenosnih pisača za račune i pisača naljepnica u boji za trgovce. *Epson na EuroCIS-u 2024. – dvorana 9, štand D40 Novo rješenje temeljeno na oblaku za POS pisače prikazano po prvi put na EuroCIS-u. Epson, vodeći europski proizvođač POS pisača[1], po prvi će put predstaviti svoje novo rješenje temeljeno […]

Read More