U novom članku rubrike Bizz Flow, The Flow je odlučio porazgovarati sa gosp. Jakom Horvatom, voditeljem strateških projekata tvrtke Sobočan d.o.o. kojoj je ljubav prema planeti Zemlji kroz obnovljive izvore energije bila inspiracija za novi poslovni projekt održivog poslovanja.
Za sve zaljubljenike u našu predivnu planetu Zemlju već neko vrijeme na hrvatskom tržištu imamo i tvrtku osviještenu u konkretnoj primjeni te ljubavi kroz zelenu tranziciju i upotrebu obnovljivih izvora energije.
Upoznajte tvrtku – SOBOČAN!
U skladu sa motom #everythingworks tvrtka Sobočan kao lider i jedan od glavnih primjera zelene tranzicije u Hrvatskoj, aktivno od 2016 godine implementira rješenja koja se temelje na obnovljivim izvorima energije te time dokazuje da je uistinu sve moguće.
Uspješno prisutna na poslovnom tržištu kako Hrvatske tako i inozemnih zemalja, obiteljska tvrtka Sobočan iz Murskog Središća broji već dva desetljeća rada. Počeli su u svom dvorištu a danas imaju preko 200 zaposlenih u tvrtki koja se bavi projektiranjem i izradom vrhunskog namještaja koji krasi prostore poznatih svjetskih brendova.
Tvrtka Sobočan oduševila nas je svojom poduzetnošću i dokaz je da odlučnost i dosljednost, uz iznimno jaku ljubav prema svom poslovanju i djelatnicima, donose zagarantiran uspjeh.
Posebno pazeći na zaštitu okoliša i prirodnih resursa tvrtka Sobočan razvila je i nedavno pustila u pogon svoju vlastitu solarnu elektranu. Na tu temu porazgovarali smo sa gosp. Jakom Horvatom :
Ovaj izniman projekt tvrtka Sobočan započela je još 2016 godine i sada ste u završnom ciklusu zelene tranzicije Vašeg poslovanja, recite nam kako je sve počelo?
Ciklus zelene tranzicije poslovanja započeli smo 2016. godine izgradnjom postrojenja za spaljivanje drvnog otpada na temperaturama višim od 900 stupnjeva, nastavili s postrojenjem za proizvodnju dušika koji se koristi u procesima laserskog rezanja te na ovaj način dodatno smanjili emisiju CO2 u zraku, a završili izgradnjom solarne elektrane i punionice za električna vozila.
Koje su temeljne postavke Vašeg poslovanja i kako se to nadovezuje na zelenu tranziciju u čijem ste procesu?
Temelj našeg poslovanja najkraće možemo opisati porukom „Stojimo iza naših riječi djelima“. Odnos s našim klijentima gradimo na povjerenju, partnerstvu i visokoj kvaliteti usluge i proizvoda. U 22 godine, Sobočan je izrastao u jednog od vodećih proizvođača visoko kvalitetnih proizvoda, namještaja i opreme za trgovine u Europi. Postali smo prepoznatljiv hrvatski brand u više od 50 zemalja svijeta. Zeleno poslovanje danas je dodana vrijednost cjelokupnom poslovanju. Tvrtke se globalno sve više okreću obnovljivim izvorima energije te kao moderna i inovativna tvrtka pratimo takve trendove. Na taj način, uz značajne uštede u potrošnji energije, doprinosimo i zaštiti okoliša što je važan dio našeg društveno odgovornog i održivog poslovanja.
Otvorili ste i pustili u rad vlastitu solarnu elektranu 22.4.2022. godine, kako ste došli na tu ideju i kako je tekao proces od odluke do realizacije?
Proizvodnja vlastite energije putem solarne elektrane dio je strategije zelene transformacije poslovanja koju smo započeli 2016. godine s ciljem doprinosa zaštiti okoliša i uštede energije. Pripreme smo započeli izgradnjom trafostanice početkom 2020. godine. S obzirom da su za ulaganja u zelene tehnologije bila dostupna i sredstva EU fondova, plan realizacije investicije uskladili smo s EU natječajem kako bi ostvarili pravo na potporu. Priprema dokumentacije, prijava projekta i sama realizacija investicije trajala je dvije godine te je elektrana svečano puštena u rad u travnju ove godine.
O kolikoj se investiciji radi i koliko ste na taj projekt utrošili vlastitog novca?
Izgradnja solarne elektrane investicija je vrijedna 4,5 milijuna kuna, od čega je 2,2 milijuna kuna sufinancirano sredstvima iz fondova Europske unije.
Koliko ćete energije godišnje proizvesti i u kojem će omjeru ona pokriti vašu ukupnu potrošnju električne energije? Koliko ste samodostatni i koliko ćete uštedjeti trenutnom upotrebom obnovljivih izvora energije?
Uz elektranu snage 900 kWh možemo proizvesti oko 1.100.000 kWh električne energije godišnje. Solarnom energijom od sada ćemo zadovoljavati gotovo 70 posto svojih potreba što će omogućiti i uštede od oko 1,5 milijuna kuna godišnje za potrošnju energenata.
Molimo predstavite nam ukratko neke od Vaših budućih ideja i planova. Koje nove projekte možemo od Vas očekivati u skoroj budućnosti?
Kada govorimo o zelenom poslovanju, već sada pripremamo novu zelenu investiciju i proširenje solarnih kapaciteta na drugi dio proizvodnih hala. Cilj nam je do kraja 2024. realizirati još jednu solarnu elektranu snage 500 kWh. Uz to, radimo i na proširenju proizvodnih kapaciteta te izgradnji nove hale. Dodatno, nastavljamo i ulaganja u suvremene, energetski učinkovite tehnologije u odjelima stolarije i bravarije pa će ukupan investicijski ciklus tvrtke do kraja 2024. godine iznositi gotovo 55 milijuna kuna.
Što se tiče naših inovacija, uz premium brand uredskog namještaja Movo koji je već prepoznat na tržištu, radimo i na razvoju novog vlastitog branda. Ukratko, u Sobočanu je uvijek dinamično, radno i kreativno.
Tvrtka Sobočan jako puno ulaže u unaprjeđenje poslovanja kroz infrastrukturu i edukacije djelatnika. Što bi preporučili mladim poduzetnicima od edukacija koje su na Vas najviše utjecale?
Iz iskustva, rekao bih da je jako važna dosljednost u praćenju zacrtane misije tvrtke, posvećenost poslu te izvrsnosti u svakom segmentu poslovanja. Raditi svoj posao s ljubavlju je temelj uspjeha.
Kao lider i jedan od glavnih primjera zelene tranzicije u Hrvatskoj, što bi savjetovali tvrtkama koje su na početku svoje zelene tranzicije i što vidite kao najveću prednost ovakve vrste poslovanja?
Izazovno vrijeme u kojem živimo, kao i neizvjesnost uslijed energetske krize, bit će vjerujem dodatan poticaj tvrtkama da se okrenu zelenim strategijama. Danas je zeleno poslovanje ujedno i konkurentska prednost na sve dinamičnijem i konkurentnijem tržištu, a posebno je važno za tvrtke izvoznike. Zato, svima bih savjetovao – ulažite u zelenu energiju.
Gosp.Horvat, hvala Vam na ovom razgovoru za koji vjerujemo da će inspirirati i potaknuti mnoge poduzetnike da se odluče za taj prvi korak i krenu u avanturu zvanu zelena tranzicija hrabro i sa osmijehom na licu te prije svega – ljubavlju prema onome što rade i vjerom u zeleniju budućnost i održivije poslovanje.