Biocro – primjer uspješnog StartUp-a

biocro

Unutar prvih nekoliko mjeseci poslovanja broje više od 30 partnera iz Hrvatske i svijeta

Startup Biocro međunarodna je platforma za cirkularnu ekonomiju te kupoprodaju održivih proizvoda, inovacije i ulaganje u OIE.

BioCro - Biodegradable Everyday Products

Poput ostalih kriza kroz povijest, i ova aktualna je postala znak upozorenja i okidač promjene, ukazavši između ostalog na slabosti i krhkost globalnog sustava te neminovnu važnost održivosti, zdravlja i zaštite okoliša, što se pokazala kao dobra prilika za pokretanje startupa BioCro koji su osnovali Splićani Vicenco Matijaca i Jure Ivandić.

Riječ je o međunarodnoj platformi koja nudi prodaju i kupovinu održivih proizvoda, usluge cirkularne ekonomije, školu održivosti, seminare, edukaciju, ulaganje u obnovljive izvore energije i inovacije širokog spektra.

“Jedno zeleno mjesto sastanka koje garantira dobru cijenu, kvalitetu i pomak na nešto bolje, nešto održivo i isplativo ne samo za krajnjeg korisnika nego za cijeli ekosustav poslovanja i sve korisnike.

Zamislite da imate mjesto koje garantira personalizirani pristup, vrsne proizvode za koje ste sigurni da su održivi (od proizvodnje, dostave do korištenja) i gdje svaka transakcija doprinosi određenim održivim ciljevima – od pitke vode do izgradnji škola i doniranjima u medicinske svrhe”, kažu Matijaca i Ivandić.

BioCro Sustainability

Suradnja s Grcima, Kanađanima…

Ideja se gradila još od studenog 2019. godine, a šest mjeseci kasnije, u svibnju 2020., pokrenuli su startup sa sjedištem u Londonu zbog, objašnjavaju nam, “administrativnog zastoja, birokracije i ne-osnovanih dodatnih troškova u Hrvatskoj”.

Vincenco je po struci ekološki tehničar s diplomom i certifikatom iz SAD-a za menadžment u hotelijerstvu koji od 18. godine putuje i radi po cijelom svijetu, a Jure magistar sa specijalizacijom u financijama i inače vlasnik organskog restorana Pikanterija kojem je organska kuhinja velika ljubav. Iz dugogodišnjeg iskustva i naklonosti održivom rodio se i ovaj projekt.

U BioCro su dosad uložili oko 17.000 eura osobne ušteđevine za registraciju, pokretanje i uspostavu inicijalnih kontakata partnera i kupaca, te za istraživanje tržišta i osnovni marketing. Unutar prvih nekoliko mjeseci poslovanja broje više od 30 partnera iz Hrvatske i svijeta.

“Stvorio se ekosustav potrošača koje interesira što, kada i kako se događa s našim poslovanjem. Ostvarili smo MVP unutar prva dva mjeseca poslovanja te izvršili više od 50.000 kuna transakcija preko osnovnog modela prodaje.

Uspostavili smo kontakte s nekim međunarodnim školama održivosti, nacionalnim agencijama za zaštitu okoliša, pregovarali instalaciju energo parka u Grčkoj s jednim od naših partnera za održivu energiju iz Kanade. Plasirali proizvode i pomogli prodaju za nekoliko hrvatskih OPG-ova, pregovarali za instalaciju električne dostave u Splitu, ponudili proizvode prirodne kozmetike domaćih izlagača iz Hrvatske u svijet te prije nekoliko dana imali prvi put više od 1000 kuna transakcija unutar 24 sata.

Vrlo smo zadovoljni onime što smo zasad postigli, pogotovo ako se uzme u obzir da je naš glavni proizvod (platforma) još u izgradnji, a na kojoj radi sisačka tvrtka Maracom. Možemo i bolje i brže, ali za to nam trebaju profesionalci u određenim sektorima i investitori”, ističu.

BioCro Green Spaces

Prema ‘zelenom preokretu’ u Hrvatskoj

Surađuju i sa startupom iz Hrvatske Ecolo food packaging kako bi realizirali projekt pokretanja proizvodnje određenih održivih proizvoda u Slavoniji. U pregovorima za početak suradnje između određenih agencija za zaštitu okoliša i njihovih programa, te škola održivosti s Kanarskog Otočja.

Surađuju na otvaranju turističke agencije Nefali Tours (održivi obiteljski izleti u Zadarskoj županiji). Već su izvezli više desetaka tisuća kuna domaćih proizvoda u Kanadu, Veliku Britaniju i EU, a odnedavno rade i istraživanje tržišta za izvoz dodatnih proizvoda prirodne kozmetike. Trenutačno nastoje realizirati suradnji s automobilskom kućom Audi.

Kada je riječ o prodajnoj strani, ona se sastoji od svih veličina “zelenih” subjekata s pravnim certifikatima i koji su prošli osobni sustav provjere, a koji trguju, proizvode, pružaju usluge i educiraju. Kupce čine svi oni koji se zanimaju za okoliš, zdravlje, održivost i kvalitetu – milenijska generacija, kupci organske hrane, entuzijasti za zdravim životnim stilom, organizacije koje žele postati održive i cijeli spektar ekološki osviještenih entiteta”, kažu Ivanić i Matijaca.

Nakon uspostavljanja početnog kontakta preko platforme ili kroz različite dostupne kanale s pojedincima i tvrtkama koji udovoljavaju preduvjetima, stupaju u komunikaciju i osobnu provjeru njihovih proizvoda.

Nakon pregleda i odobrenja, proizvode i usluge ponuđača izlistavaju na web stranicama, oglašavaju i nude svim kupcima i posebno targetiranim skupinama ovisno o proizvodu i usluzi.

“Postoji mogućnost doživotnog besplatnog oglašavanja ako su određeni proizvodi održivi i na neki način avangarda za trenutno društvo. Mislimo da bi se u Hrvatskoj dogodio ‘zeleni preokret’, potrebna je opća edukacija, promjena ustaljenih stavova i konvencija ponašanja s naglaskom na nove generacije jer pojedinca je lakše definirati od samog starta nego poslije mijenjati i time osigurati ‘zelenu’ budućnost.

Enel Challenge - BioCro

Pozdravljamo Europski zeleni plan s obzirom na njegove smjernice koje potiču kružno, moderno, resursno učinkovito gospodarstvo i inovacije, te da Hrvatska ima pravu priliku za postizanje konkurentnosti i ekonomske (energetske) neovisnosti.

No, treba djelovati na vrijeme kako bi se dostigli određeni rokovi za ispunjenje elemenata akcijskog plana i iskoristila sva dostupna financijska i tehnička potpora tijekom tranzicijskog razdoblja”, zaključuju.

U drugom kvartalu 2021. žele lansirati službenu platformu sa svim benefitima koji će olakšati i omogućiti razmjenu održivih proizvoda, usluga, vještina i znanja, te sklopiti nova partnerstva s održivim brendovima, nastaviti izgrađivati zajednicu, privlačiti nove ideje i širiti utjecaj na nova tržišta.

Autor: Lucija Špiljak za Poslovni dnevnik poslovni.hr

https://www.facebook.com/theflow.hr/

Možda će te zanimati

Dizajn-bez-naslova-3-9
Bizz Flow

Ne propustite na Greencajtu: Fiktivna lokalna politička kampanja u ne tako dalekoj 2030. godini, a ključna tema je klima

Terrapija 2.0: Glasaj za Zemlju! Greencajt, najveći regionalni festival održivosti, ove će godine, od 22. do 24. svibnja, na Zagrebačkom Velesajmu okupiti 80 govornika iz čak 10 zemalja svijeta. Jedna od ključnih tema je konzumerizam i njegov loš utjecaj na okoliš i zdravlje ljudi. Greencajt festival, koji već tri godine za redom oduševljava sve svoje posjetitelje, […]

Read More
epson
Bizz Flow

Epson najavljuje novi osnovni model DTG i DTF hibridnog pisača

Uz pomoć ovog printera hobisti i poduzetnici mogu uz smanjene troškove osigurati visoko kvalitetni tisak na tekstil, čak i na tekstil tamnih boja. Novi model SC-F1000 je prvi pisač dizajniran posebno za kratkometražni ispis na ovom području. Učinkovit je i uz 4 osnovne boje i opremljen je bijelom tintom. To omogućuje, uz uobičajeni tisak na […]

Read More
Dm
Bizz Flow

Broj kupnji u dm-u u prošloj poslovnoj godini premašio 30 milijuna

Snažan rast svih poslovnih pokazatelja u PG 2022./2023. U četvrtak 19. listopada članovi Uprave dm-a predstavili su rezultate poslovne godine 2022./2023. u kojoj je broj kupnji porastao za 11,26 posto premašivši 30 milijuna. Zahvaljujući rastu svih ključnih poslovnih pokazatelja, promet dm-a u protekloj poslovnoj godini dosegnuo je 441,7 milijuna eura, što je rast od 24,16 […]

Read More