Biocro – primjer uspješnog StartUp-a

biocro

Unutar prvih nekoliko mjeseci poslovanja broje više od 30 partnera iz Hrvatske i svijeta

Startup Biocro međunarodna je platforma za cirkularnu ekonomiju te kupoprodaju održivih proizvoda, inovacije i ulaganje u OIE.

BioCro - Biodegradable Everyday Products

Poput ostalih kriza kroz povijest, i ova aktualna je postala znak upozorenja i okidač promjene, ukazavši između ostalog na slabosti i krhkost globalnog sustava te neminovnu važnost održivosti, zdravlja i zaštite okoliša, što se pokazala kao dobra prilika za pokretanje startupa BioCro koji su osnovali Splićani Vicenco Matijaca i Jure Ivandić.

Riječ je o međunarodnoj platformi koja nudi prodaju i kupovinu održivih proizvoda, usluge cirkularne ekonomije, školu održivosti, seminare, edukaciju, ulaganje u obnovljive izvore energije i inovacije širokog spektra.

“Jedno zeleno mjesto sastanka koje garantira dobru cijenu, kvalitetu i pomak na nešto bolje, nešto održivo i isplativo ne samo za krajnjeg korisnika nego za cijeli ekosustav poslovanja i sve korisnike.

Zamislite da imate mjesto koje garantira personalizirani pristup, vrsne proizvode za koje ste sigurni da su održivi (od proizvodnje, dostave do korištenja) i gdje svaka transakcija doprinosi određenim održivim ciljevima – od pitke vode do izgradnji škola i doniranjima u medicinske svrhe”, kažu Matijaca i Ivandić.

BioCro Sustainability

Suradnja s Grcima, Kanađanima…

Ideja se gradila još od studenog 2019. godine, a šest mjeseci kasnije, u svibnju 2020., pokrenuli su startup sa sjedištem u Londonu zbog, objašnjavaju nam, “administrativnog zastoja, birokracije i ne-osnovanih dodatnih troškova u Hrvatskoj”.

Vincenco je po struci ekološki tehničar s diplomom i certifikatom iz SAD-a za menadžment u hotelijerstvu koji od 18. godine putuje i radi po cijelom svijetu, a Jure magistar sa specijalizacijom u financijama i inače vlasnik organskog restorana Pikanterija kojem je organska kuhinja velika ljubav. Iz dugogodišnjeg iskustva i naklonosti održivom rodio se i ovaj projekt.

U BioCro su dosad uložili oko 17.000 eura osobne ušteđevine za registraciju, pokretanje i uspostavu inicijalnih kontakata partnera i kupaca, te za istraživanje tržišta i osnovni marketing. Unutar prvih nekoliko mjeseci poslovanja broje više od 30 partnera iz Hrvatske i svijeta.

“Stvorio se ekosustav potrošača koje interesira što, kada i kako se događa s našim poslovanjem. Ostvarili smo MVP unutar prva dva mjeseca poslovanja te izvršili više od 50.000 kuna transakcija preko osnovnog modela prodaje.

Uspostavili smo kontakte s nekim međunarodnim školama održivosti, nacionalnim agencijama za zaštitu okoliša, pregovarali instalaciju energo parka u Grčkoj s jednim od naših partnera za održivu energiju iz Kanade. Plasirali proizvode i pomogli prodaju za nekoliko hrvatskih OPG-ova, pregovarali za instalaciju električne dostave u Splitu, ponudili proizvode prirodne kozmetike domaćih izlagača iz Hrvatske u svijet te prije nekoliko dana imali prvi put više od 1000 kuna transakcija unutar 24 sata.

Vrlo smo zadovoljni onime što smo zasad postigli, pogotovo ako se uzme u obzir da je naš glavni proizvod (platforma) još u izgradnji, a na kojoj radi sisačka tvrtka Maracom. Možemo i bolje i brže, ali za to nam trebaju profesionalci u određenim sektorima i investitori”, ističu.

BioCro Green Spaces

Prema ‘zelenom preokretu’ u Hrvatskoj

Surađuju i sa startupom iz Hrvatske Ecolo food packaging kako bi realizirali projekt pokretanja proizvodnje određenih održivih proizvoda u Slavoniji. U pregovorima za početak suradnje između određenih agencija za zaštitu okoliša i njihovih programa, te škola održivosti s Kanarskog Otočja.

Surađuju na otvaranju turističke agencije Nefali Tours (održivi obiteljski izleti u Zadarskoj županiji). Već su izvezli više desetaka tisuća kuna domaćih proizvoda u Kanadu, Veliku Britaniju i EU, a odnedavno rade i istraživanje tržišta za izvoz dodatnih proizvoda prirodne kozmetike. Trenutačno nastoje realizirati suradnji s automobilskom kućom Audi.

Kada je riječ o prodajnoj strani, ona se sastoji od svih veličina “zelenih” subjekata s pravnim certifikatima i koji su prošli osobni sustav provjere, a koji trguju, proizvode, pružaju usluge i educiraju. Kupce čine svi oni koji se zanimaju za okoliš, zdravlje, održivost i kvalitetu – milenijska generacija, kupci organske hrane, entuzijasti za zdravim životnim stilom, organizacije koje žele postati održive i cijeli spektar ekološki osviještenih entiteta”, kažu Ivanić i Matijaca.

Nakon uspostavljanja početnog kontakta preko platforme ili kroz različite dostupne kanale s pojedincima i tvrtkama koji udovoljavaju preduvjetima, stupaju u komunikaciju i osobnu provjeru njihovih proizvoda.

Nakon pregleda i odobrenja, proizvode i usluge ponuđača izlistavaju na web stranicama, oglašavaju i nude svim kupcima i posebno targetiranim skupinama ovisno o proizvodu i usluzi.

“Postoji mogućnost doživotnog besplatnog oglašavanja ako su određeni proizvodi održivi i na neki način avangarda za trenutno društvo. Mislimo da bi se u Hrvatskoj dogodio ‘zeleni preokret’, potrebna je opća edukacija, promjena ustaljenih stavova i konvencija ponašanja s naglaskom na nove generacije jer pojedinca je lakše definirati od samog starta nego poslije mijenjati i time osigurati ‘zelenu’ budućnost.

Enel Challenge - BioCro

Pozdravljamo Europski zeleni plan s obzirom na njegove smjernice koje potiču kružno, moderno, resursno učinkovito gospodarstvo i inovacije, te da Hrvatska ima pravu priliku za postizanje konkurentnosti i ekonomske (energetske) neovisnosti.

No, treba djelovati na vrijeme kako bi se dostigli određeni rokovi za ispunjenje elemenata akcijskog plana i iskoristila sva dostupna financijska i tehnička potpora tijekom tranzicijskog razdoblja”, zaključuju.

U drugom kvartalu 2021. žele lansirati službenu platformu sa svim benefitima koji će olakšati i omogućiti razmjenu održivih proizvoda, usluga, vještina i znanja, te sklopiti nova partnerstva s održivim brendovima, nastaviti izgrađivati zajednicu, privlačiti nove ideje i širiti utjecaj na nova tržišta.

Autor: Lucija Špiljak za Poslovni dnevnik poslovni.hr

https://www.facebook.com/theflow.hr/

Možda će te zanimati

Bizz Flow

Projekt jednako razvoj predstavio jedinstvenu sveobuhvatnu aplikaciju za praćenje prilika u javnoj nabavi

Projekt jednako razvoj lansirao je inovativnu aplikaciju za javnu nabavu koja: • po prvi puta pruža pregled i analitiku aktualnih, proteklih i planiranih postupaka javne nabave, uz mogućnost personalizacije pregleda • pruža pregled svih objavljenih planova nabava, sve na jednom mjestu • pruža uvid u napredno praćenje statistika uspješnosti na tržištu javne nabave kroz prizmu […]

Read More
marketing summit
Bizz Flow

Marketinški vrtlog koji donosi rezultate!
Autentičnost. Storytelling. Content.

Ovogodišnji govornici spadaju među najvećim ekspertima u području marketinga, tako će nam se ove godine pridružiti Ana McMahon (L’Oréal Adria-Balkan), Tomasz Stec (Simon-Kucher & Partners), Lazar Džamić (Xoogler, Content & Storytelling Trainer, University Lecturer).   Dana 11.5.2022. održava se 4. Marketing Summit na imanju Marincel. Ovogodišnji Marketing Summit okuplja stručnjake iz područja marketinga, te će […]

Read More
Razgovori o odrzivom poslovanju_sudionici NESTLE
Bizz Flow

Nestlé pokrenuo međuindustrijsku diskusiju

„Razgovori o održivom poslovanju“          Predstavnici pet industrija – MIRET, Greyp Bikes, Imago Ogilvy, Raiffeisenbank Austria i Nestlé, poručili kako održivost nema alternativu, a ekonomija i ekologija mogu ići zajedno   Nestlé u Hrvatskoj pokrenuo je svoju prvu međuindustrijsku diskusiju o održivom poslovanju i s predstavnicima pet industrija otvorio dijalog o utjecajima […]

Read More