Biocro – primjer uspješnog StartUp-a

biocro

Unutar prvih nekoliko mjeseci poslovanja broje više od 30 partnera iz Hrvatske i svijeta

Startup Biocro međunarodna je platforma za cirkularnu ekonomiju te kupoprodaju održivih proizvoda, inovacije i ulaganje u OIE.

BioCro - Biodegradable Everyday Products

Poput ostalih kriza kroz povijest, i ova aktualna je postala znak upozorenja i okidač promjene, ukazavši između ostalog na slabosti i krhkost globalnog sustava te neminovnu važnost održivosti, zdravlja i zaštite okoliša, što se pokazala kao dobra prilika za pokretanje startupa BioCro koji su osnovali Splićani Vicenco Matijaca i Jure Ivandić.

Riječ je o međunarodnoj platformi koja nudi prodaju i kupovinu održivih proizvoda, usluge cirkularne ekonomije, školu održivosti, seminare, edukaciju, ulaganje u obnovljive izvore energije i inovacije širokog spektra.

“Jedno zeleno mjesto sastanka koje garantira dobru cijenu, kvalitetu i pomak na nešto bolje, nešto održivo i isplativo ne samo za krajnjeg korisnika nego za cijeli ekosustav poslovanja i sve korisnike.

Zamislite da imate mjesto koje garantira personalizirani pristup, vrsne proizvode za koje ste sigurni da su održivi (od proizvodnje, dostave do korištenja) i gdje svaka transakcija doprinosi određenim održivim ciljevima – od pitke vode do izgradnji škola i doniranjima u medicinske svrhe”, kažu Matijaca i Ivandić.

BioCro Sustainability

Suradnja s Grcima, Kanađanima…

Ideja se gradila još od studenog 2019. godine, a šest mjeseci kasnije, u svibnju 2020., pokrenuli su startup sa sjedištem u Londonu zbog, objašnjavaju nam, “administrativnog zastoja, birokracije i ne-osnovanih dodatnih troškova u Hrvatskoj”.

Vincenco je po struci ekološki tehničar s diplomom i certifikatom iz SAD-a za menadžment u hotelijerstvu koji od 18. godine putuje i radi po cijelom svijetu, a Jure magistar sa specijalizacijom u financijama i inače vlasnik organskog restorana Pikanterija kojem je organska kuhinja velika ljubav. Iz dugogodišnjeg iskustva i naklonosti održivom rodio se i ovaj projekt.

U BioCro su dosad uložili oko 17.000 eura osobne ušteđevine za registraciju, pokretanje i uspostavu inicijalnih kontakata partnera i kupaca, te za istraživanje tržišta i osnovni marketing. Unutar prvih nekoliko mjeseci poslovanja broje više od 30 partnera iz Hrvatske i svijeta.

“Stvorio se ekosustav potrošača koje interesira što, kada i kako se događa s našim poslovanjem. Ostvarili smo MVP unutar prva dva mjeseca poslovanja te izvršili više od 50.000 kuna transakcija preko osnovnog modela prodaje.

Uspostavili smo kontakte s nekim međunarodnim školama održivosti, nacionalnim agencijama za zaštitu okoliša, pregovarali instalaciju energo parka u Grčkoj s jednim od naših partnera za održivu energiju iz Kanade. Plasirali proizvode i pomogli prodaju za nekoliko hrvatskih OPG-ova, pregovarali za instalaciju električne dostave u Splitu, ponudili proizvode prirodne kozmetike domaćih izlagača iz Hrvatske u svijet te prije nekoliko dana imali prvi put više od 1000 kuna transakcija unutar 24 sata.

Vrlo smo zadovoljni onime što smo zasad postigli, pogotovo ako se uzme u obzir da je naš glavni proizvod (platforma) još u izgradnji, a na kojoj radi sisačka tvrtka Maracom. Možemo i bolje i brže, ali za to nam trebaju profesionalci u određenim sektorima i investitori”, ističu.

BioCro Green Spaces

Prema ‘zelenom preokretu’ u Hrvatskoj

Surađuju i sa startupom iz Hrvatske Ecolo food packaging kako bi realizirali projekt pokretanja proizvodnje određenih održivih proizvoda u Slavoniji. U pregovorima za početak suradnje između određenih agencija za zaštitu okoliša i njihovih programa, te škola održivosti s Kanarskog Otočja.

Surađuju na otvaranju turističke agencije Nefali Tours (održivi obiteljski izleti u Zadarskoj županiji). Već su izvezli više desetaka tisuća kuna domaćih proizvoda u Kanadu, Veliku Britaniju i EU, a odnedavno rade i istraživanje tržišta za izvoz dodatnih proizvoda prirodne kozmetike. Trenutačno nastoje realizirati suradnji s automobilskom kućom Audi.

Kada je riječ o prodajnoj strani, ona se sastoji od svih veličina “zelenih” subjekata s pravnim certifikatima i koji su prošli osobni sustav provjere, a koji trguju, proizvode, pružaju usluge i educiraju. Kupce čine svi oni koji se zanimaju za okoliš, zdravlje, održivost i kvalitetu – milenijska generacija, kupci organske hrane, entuzijasti za zdravim životnim stilom, organizacije koje žele postati održive i cijeli spektar ekološki osviještenih entiteta”, kažu Ivanić i Matijaca.

Nakon uspostavljanja početnog kontakta preko platforme ili kroz različite dostupne kanale s pojedincima i tvrtkama koji udovoljavaju preduvjetima, stupaju u komunikaciju i osobnu provjeru njihovih proizvoda.

Nakon pregleda i odobrenja, proizvode i usluge ponuđača izlistavaju na web stranicama, oglašavaju i nude svim kupcima i posebno targetiranim skupinama ovisno o proizvodu i usluzi.

“Postoji mogućnost doživotnog besplatnog oglašavanja ako su određeni proizvodi održivi i na neki način avangarda za trenutno društvo. Mislimo da bi se u Hrvatskoj dogodio ‘zeleni preokret’, potrebna je opća edukacija, promjena ustaljenih stavova i konvencija ponašanja s naglaskom na nove generacije jer pojedinca je lakše definirati od samog starta nego poslije mijenjati i time osigurati ‘zelenu’ budućnost.

Enel Challenge - BioCro

Pozdravljamo Europski zeleni plan s obzirom na njegove smjernice koje potiču kružno, moderno, resursno učinkovito gospodarstvo i inovacije, te da Hrvatska ima pravu priliku za postizanje konkurentnosti i ekonomske (energetske) neovisnosti.

No, treba djelovati na vrijeme kako bi se dostigli određeni rokovi za ispunjenje elemenata akcijskog plana i iskoristila sva dostupna financijska i tehnička potpora tijekom tranzicijskog razdoblja”, zaključuju.

U drugom kvartalu 2021. žele lansirati službenu platformu sa svim benefitima koji će olakšati i omogućiti razmjenu održivih proizvoda, usluga, vještina i znanja, te sklopiti nova partnerstva s održivim brendovima, nastaviti izgrađivati zajednicu, privlačiti nove ideje i širiti utjecaj na nova tržišta.

Autor: Lucija Špiljak za Poslovni dnevnik poslovni.hr

https://www.facebook.com/theflow.hr/

Možda će te zanimati

Jako horvat sobočan
Bizz Flow

Inetrvju Jako Horvat – Sobočan

U novom članku rubrike Bizz Flow, The Flow je odlučio porazgovarati sa gosp. Jakom Horvatom, voditeljem strateških projekata tvrtke Sobočan d.o.o. kojoj je ljubav prema planeti Zemlji kroz obnovljive izvore energije bila inspiracija za novi poslovni projekt održivog poslovanja. Za sve zaljubljenike u našu predivnu planetu Zemlju već neko vrijeme na hrvatskom tržištu imamo i […]

Read More
Bizz Flow

Projekt jednako razvoj predstavio jedinstvenu sveobuhvatnu aplikaciju za praćenje prilika u javnoj nabavi

Projekt jednako razvoj lansirao je inovativnu aplikaciju za javnu nabavu koja: • po prvi puta pruža pregled i analitiku aktualnih, proteklih i planiranih postupaka javne nabave, uz mogućnost personalizacije pregleda • pruža pregled svih objavljenih planova nabava, sve na jednom mjestu • pruža uvid u napredno praćenje statistika uspješnosti na tržištu javne nabave kroz prizmu […]

Read More
marketing summit
Bizz Flow

Marketinški vrtlog koji donosi rezultate!
Autentičnost. Storytelling. Content.

Ovogodišnji govornici spadaju među najvećim ekspertima u području marketinga, tako će nam se ove godine pridružiti Ana McMahon (L’Oréal Adria-Balkan), Tomasz Stec (Simon-Kucher & Partners), Lazar Džamić (Xoogler, Content & Storytelling Trainer, University Lecturer).   Dana 11.5.2022. održava se 4. Marketing Summit na imanju Marincel. Ovogodišnji Marketing Summit okuplja stručnjake iz područja marketinga, te će […]

Read More