5 grešaka pri pisanju poslovnog plana

polovnog plana poslovni plan

Pišete poslovni plan za korištenje poticaja za samozapošljavanje? Pročitajte koje su najčešće greške i kako ih možete izbjeći.

Znate li koliko je važno izraditi kvalitetan poslovni plan i koje su najčešće greške pri pisanju istog?

Želite iskoristiti poticaj za samozapošljavanje, a zapeli ste pri sastavljanju troškovnika?

Image result for poslovni plan

Tijekom uplovljavanja u poduzetničke vode, poduzetnici početnici se osjećaju izgubljeno jer kreću na novi put pun prepreka i izazova. Najčešće ne znaju kome se obratiti za pomoć i od kuda krenuti, a pisanje poslovnog plana nije niti malo jednostavno. Postoje pravila i uvjeti koje morate ispuniti.

Kako bismo Vam olakšali taj zadatak, donosimo Vam 5 najčešćih grešaka poduzetnika pri pisanju poslovnog plana, kao i savjete kako da ih izbjegnete.

Image result for poslovni plan

1. Nedovoljna priprema i nepoznavanje tržišta

Poslovnim planom potrebno je za početak dokazati opravdanost poduzetničkog pothvata. Stvaranje nerealne slike poslovanja i “uljepšavanje brojeva” prva je opasnost sa kojom se poduzetnici susreću pri izlasku na tržište.

Kako se pripremiti za pisanje poslovnog plana?
  • Poslovni plan u više tematskih poglavlja prati logičan slijed razvoja poduzeća. Traži pažljivu pripremu, profesionalan pristup i znanje
  • Zahtijeva puno vremena utrošenog na analizu industrije u kojoj se planira djelovati:
    • Analizu tržišta (kupci, trendovi, ponuda, potražnja i sl.)
    • Procjenu konkurencije
  • Poslovni plan opisuje budući razvoj poslovnog subjekta i eventualne slabe točke poduzetničke ideje. Potrebno je unaprijed promisliti o budućnosti i smjeru razvoja Vašeg poslovanja

Ukoliko trebate knjigovodstvo koje će Vas pratiti na putu od pisanja poslovnog plana, do stvaranja uspješnog poslovnog subjekta, a pritom Vas upozoravati na sve poduzetničke „probleme“ i pomagati u razvoju poslovanja – kontaktirajte naš tim Aestus računovodstvo.

Image result for poslovni plan

2. Osloniti se samo na ideju nije dovoljno – konkurentnost, održivost i inovativnost ključni su za uspjeh

Usluge i proizvodi utemeljeni na imitaciji tuđih uspješnih poduzetničkih priča vrlo teško pronalaze put do kupaca. Kvalitetna i inovativna ideja temelj je uspješnog poslovanja. Da bi se ostvario profit, potrebno je analizirati tržište, osmisliti kvalitetan način realizacije ideje te osigurati održivost poslovanja.

Upravo zato donosimo nekoliko važnih savjeta za izradu poslovnog plana u 2021. godini i dokazivanje konkurentnosti, održivosti i inovativnosti.

Savjetujemo da naglasite na koji način planirate postići konkurentnost, održivost i inovativnost Vaše poslovne ideje.

Nije dovoljno samo uložiti u opremu i novu tehnologiju. Potrebno je razmisliti, a potom argumentirati kako planirate unaprijediti postojeće proizvode ili stvoriti nove. Samo se s inovativnim proizvodima i uslugama, s kojima se bolje, brže i kvalitetnije zadovoljavaju potrebe kupaca i korisnika, može ostvariti konkurentnost.

Način na koji ćete dokazati konkurentnost i inovativnost ovisi o djelatnosti kojom se planirate baviti. To može biti i troškovna diferencijacija, pokretanje poslovanja u lokalnim samoupravama sa nižim indeksom razvijenosti i sl. Za sva dodatna pitanja, obratite nam se za pomoć.

Potrebno je razmisliti zašto bi klijenti izabrali baš Vas i odgovoriti na pitanje – po čemu se razlikujete od drugih?

Svaka ideja, uz dobru realizaciju i uvažavajući faktore konkurentnosti, inovativnosti i održivosti, ima izglednu šansu doprijeti do kupaca. Na Vama je da vjerujete u svoju ideju i uložite napor kako biste ju uspješno realizirali.

Ukoliko niste sigurni da Vaša ideja zadovoljava uvjete, javite se Aestus financijskom savjetovanju i rado će Vam pomoći.

Image result for poslovni plan

3. Pogrešna procjena prihoda i troškova

Poslovni plan osnovni je preduvjet za pokretanje svakog novog poslovnog subjekta. U njemu su na jednom mjestu napisane sve Vaše ideje i planirane aktivnosti, kao i procjene prihoda i troškova koje želite ostvariti u poslovanju. Ako želite razviti uspješno poslovanje koje će kvalitetno rasti, trebate imati jasnu viziju gdje želite biti za mjesec dana, ali i u idućoj godini.

Jasna vizija poslovanja vodi do jasnih i ostvarivih ciljeva te precizne projekcije prihoda i troškova koje je potrebno konstantno pratiti kako biste u svakom trenutku znali krećete li se u željenom smjeru. Evo kako to možete ostvariti.

Prilikom definiranja ciljeva potrebno je uzeti u obzir koje troškove želite pokriti financijskim sredstvima od dobivene potpore, a koje iz vlastitih sredstava. Potpore za samozapošljavanje moguće je kombinirati sa potporama gradova, županija, EU i sl.

Procjenu prihoda i troškova treba napraviti realno i u skladu s trenutačnom situacijom na tržištu. Savjetujemo da ne navodite poslove za koje znate da ih nećete biti u mogućnosti odraditi.

Troškove plaće, doprinosa, knjigovodstva i osnivanja firme savjetujemo da pokrijete iz fiksnog iznosa potpora kako biste osigurali stabilnost poslovanja u prvoj godini. Također, uzmite u obzir da u poslovanju često dolazi do neočekivanih troškova. Ako želite imati pregled poslovanja u svakom trenutku i na svakom mjestu, kontaktirajte nas.Image result for poslovni plan

4. Osnivanje neodgovarajućeg oblika poslovnog subjekta       – obrt ili firma?

Većina novih poduzetnika koji kreću u osnivanje poslovnog subjekta već se na početku nađe u nedoumici – osnovati obrt ili firmu?

Donosimo neke od važnih razlika između firme i obrta koje trebate uzeti u obzir prije pisanja poslovnog plana.

  • Proces osnivanja obrta je jednostavniji, brži i jeftiniji, ali on ima i određene mane:
    • Ograničenje broja djelatnosti – u slučaju da stvari krenu loše odgovarate svojom imovinom
    • Ograničenje vrste djelatnosti – potrebno je obavljati djelatnost za koju imate odgovarajuću stručnu spremu
  • Kao firma možete obavljati i djelatnosti za koju nemate odgovarajuću stručnu spremu
  • Za firmu morate imati knjigovodstvo – firma je poseban pravni subjekt koji je neovisan o Vama kao fizičkoj osobi i ukoliko stvari krenu loše gubite temeljni kapital koji ste uložili
  • Ukoliko se prilikom prijave na poticaje za samozapošljavanje prijavite za neodgovarajući oblik poslovnog subjekta i po odobrenju potpora ga ne budete u mogućnosti otvoriti, gubite ostvarenu potporu

Savjetujemo Vam da kada dođete do ovog koraka kontaktirate knjigovođu koji će Vam prema Vašoj poslovnoj ideji najbolje znati odgovoriti na pitanje – obrt ili firma.

Ako vas zanima što sve trebate znati ako planirate otvoriti poduzeće, kliknite ovdje.

5. Nepotpuna dokumentacija u slučaju udruživanja

Bez obzira jeste li osnovali obrt ili firmu, činjenica je da ćete ostvariti prihod tek nakon što prodate proizvod ili pružite uslugu. Suradnja s drugim osobama ili poduzetnicima nije loša opcija ako će vam to pomoći da ostvarite zaradu potrebnu za daljnji razvoj poslovne ideje. U tom slučaju postoje razlike u pravilima i uvjetima za pisanje poslovnog plana.

Ukoliko se odlučite za udruživanje i prijavu na mjere za samozapošljavanje sa još jednom osobom potrebno je znati sljedeće:

  • Potrebno je napisati dva poslovna plana
  • Poslovna ideja mora biti ista, ali iskustvo i troškovnik moraju biti različiti
  • Jedna osoba se prijavljuje na maksimalni iznos potpore, a druga na 50% tog iznosa dok suvlasništvo u firmi iznosi 50:50
  • Moguće je da se poslovni plan odobri samo jednoj od dvije osobe

Gotovo svi poduzetnici početnici osjećaju strah od neuspjeha prilikom ulaska na poslovno tržište. Kako bi izbjegli greške u projekciji prihoda i troškova, napisali što kvalitetniji plan, dobili nepovratna sredstva za samozapošljavanje i potporu u svim daljnjim koracima – kontaktirajte Aestus računovodstvo.

Zvuči dobro ili imaš još pitanja? Javi  se na aestus@aestus.hr

www.aestus.hr

Www.TheFlow.hr

https://www.instagram.com/theflow.hr/

https://www.facebook.com/theflow.hr/

Možda će te zanimati

Bizz Flow

Projekt jednako razvoj predstavio jedinstvenu sveobuhvatnu aplikaciju za praćenje prilika u javnoj nabavi

Projekt jednako razvoj lansirao je inovativnu aplikaciju za javnu nabavu koja: • po prvi puta pruža pregled i analitiku aktualnih, proteklih i planiranih postupaka javne nabave, uz mogućnost personalizacije pregleda • pruža pregled svih objavljenih planova nabava, sve na jednom mjestu • pruža uvid u napredno praćenje statistika uspješnosti na tržištu javne nabave kroz prizmu […]

Read More
marketing summit
Bizz Flow

Marketinški vrtlog koji donosi rezultate!
Autentičnost. Storytelling. Content.

Ovogodišnji govornici spadaju među najvećim ekspertima u području marketinga, tako će nam se ove godine pridružiti Ana McMahon (L’Oréal Adria-Balkan), Tomasz Stec (Simon-Kucher & Partners), Lazar Džamić (Xoogler, Content & Storytelling Trainer, University Lecturer).   Dana 11.5.2022. održava se 4. Marketing Summit na imanju Marincel. Ovogodišnji Marketing Summit okuplja stručnjake iz područja marketinga, te će […]

Read More
Razgovori o odrzivom poslovanju_sudionici NESTLE
Bizz Flow

Nestlé pokrenuo međuindustrijsku diskusiju

„Razgovori o održivom poslovanju“          Predstavnici pet industrija – MIRET, Greyp Bikes, Imago Ogilvy, Raiffeisenbank Austria i Nestlé, poručili kako održivost nema alternativu, a ekonomija i ekologija mogu ići zajedno   Nestlé u Hrvatskoj pokrenuo je svoju prvu međuindustrijsku diskusiju o održivom poslovanju i s predstavnicima pet industrija otvorio dijalog o utjecajima […]

Read More